A.H.G

AbboT HackeR Group

A.H.G

AbboT HackeR Group

منابع تغذیه‏ی بدون وقفه (UPS)

در این مقاله، ضرورت و کاربرد منابع تغذیه‏ی بدون وقفه (UPS) بحث شده است. انواع UPS و نحوه‏ی عملکرد آن‏ها معرفی شده و از نقطه نظر کاربرد با یکدیگر مقایسه شده اند. در انتها یکی از پارامترهای مهم در انتخاب UPS مناسب (نوع شکل موج خروجی) بررسی شده است.

 (لینک را دستی وارد نمایید )

http://www.avr.ir/pdf/ups.pdf

محل حضور هکرها و کارشناسان امنیتی

دیدن جایی که هم هکرها در آنجا هستند و هم دشمنان هکرها، قطعاً خالی از لطف نیست.


معمولاً مشاهده جایی که در آن هم هکرها حضور دارند و هم کارشناسان امنیتی مقابله کننده با هک و نفوذ، امری عجیب و خارق العاده به شمار می رود؛ ولی این اتفاق قرار است در جریان برگزاری کنفرانس DeepSec 2008 رخ دهد.

این کنفرانس در تاریخ 21 الی 24 آبان در وین اتریش منعقد خواهد شد.

به گزارش 24-7PressRelease این گردهمایی، یکی از معدود نشست هایی است که در آن هکرها و دشمنان آنها یعنی متخصصان حوزه امنیت IT، دور هم جمع می شوند و در مورد موضوعات مشترک به رایزنی می پردازند.

Ren Pfeiffer مدیر این همایش می گوید: برخلاف تصور رایج، هکرها الزاماً بزهکار نیستند. در واقع بعضی از آنها به دنبال شناسایی آن دسته از ضعف های امنیتی بالقوه و خطرناکی هستند که به ترمیم فوری نیاز دارد.

نمونه چنین حملات و خطراتی بسیار است. به عنوان مثال حمله منسجم هکرها به رایانه های استونی که باعث شد دسترسی این جمهوری به اینترنت، به مدت دو هفته قطع شود، از آن جمله است. این حادثه میلیاردها یورو خسارت به اقتصاد استونی وارد ساخت.

همچنین هک شدن حساب بانکی سارکوزی رئیس جمهور فرانسه که به خوبی از آسیب پذیری سیستم بانکی پرده برداشت، هم ماجرای تاسف بار دیگری در این خصوص است.

گفتنی است Johnny Long هکر سرشناس، به عنوان یکی از سخنرانان DeepSec 2008 سخنرانی خواهد کرد. در بالا تصویر وی را مشاهده می کنید.

برای مشاهده برنامه جلسات کنفرانس و موضوعات مورد بحث، به این آدرس مراجعه نمایید:

 https://deepsec.net/schedule

دریافت فـیلتــر.شـکـن، بدون واسطه

همگی مستحضرید که شیوة مسدودیت اطلاعات مجازی در ایران، شیوه‌ای ناکارآمد و مضر است. تاجایی که به‌علت عدم مدیریت صحیح و نیز فقدان نظارت کارشناسانه، کار به‌جایی رسیده‌است که فیلترینگ در ایران، در زمرة بدترین و مضرترین فیلترینگ‌های جهان باشد.

برای من واضح است که در بسیاری از مراکز مخابراتی و آی‌تی کشور کسانی ناظر و اعمال‌کنندة فیلترینگ هستند که کمترین تخصص در این شیوة گاه لازم را ندارند. درنتیجه به‌جهت پایین بودن تخصص این ناظرین (که اکثراً از اشخاص با تفکر ایدئولوژیک و کم‌سواد هستند)، اطلاعات مفید و لازم قربانی اقدام ناشیانة آنها شده، در پس مسدودیت چند واژه و یا چند سایت، بسیاری از سایتهای علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و غیره... که بسیاری از آنها بی‌نهایت مفید هستند، مسدود می‌شوند.

و فراموش نکنیم که حتی در کشورهای دارای دموکراسی و آزادی بیان فیلترینگ اعمال می‌شود. مثلاً در امریکا کار فیلترینگ را به والدین واگذار کرده، شرکت‌های طراح نرم‌افزار فیلترینگ، نرم‌افزارهای موردنیاز را در اختیار خانواده‌ها قرار داده و به آنها این فرصت را می‌دهند تا خود ناظر و اعمال‌کنندة فیلترینگ سایتها باشند.

متأسفانه به‌غیراز تصدی‌گری اشخاص نالایق در امر نظارت و اعمال فیلترینگ در ایران، استفاده از امکانات فیلترینگ بسیار کهنه و فرسوده (مانند نرم‌افزارهای اعمال فیلترینگ) باعث شده دست‌رسی به اطلاعات مفید مشکل شود. به‌طوری که نرم‌افزارهایی که در ایران برای مسدودیت و فیلترینگ استفاده می‌شوند، اکثراً از ردة قابلیت و هوشمندی خارج شده و سالیان زیادی است که در هیچ کشوری از آن استفاده نمی‌شود. درنتیجه وقتی که نظارت به‌صورت مکانیزه هوشمند نباشد، لاجرم مشکلات عدیده‌ای مانند وضعیت فعلی فیلترینگ در ایران اعمال می‌شود.


اشاره به تعدادی از موانع برجسته در دریافت فیلترشکن:

حتماً برای تعداد زیادی اتفاق افتاده که هنگامی که قصد جستجو برای دریافت فیلترشکن دارند، همواره با مشکل مواجه می‌شوند. یکی از این مشکلات بسیار برجسته، برخورد جستجوگر با فیلترشکن‌های کهنه و قدیمی است. با این توضیح که زمانی که جستجوگر فیلترشکن را جستجو می‌کند به تعداد بسیار و نامحدودی فیلترشکن برمی‌خورد که همگی از تارخ اعتبار ساقط شده، به‌طوری که کارایی آنها تمام شده و مربوط به ماه‌ها و گاه سالیان گذشته است.

از عمده دلایل این مشکل عدم نظارت صحیح صاحبان سایتها و وب‌لاگ‌هایی است که فیلترشکن را دراختیار کاربران می‌گذارند. با این توضیح که مدیر سایت یا وبلاگ فیلترشکن‌های از اعتبارساقط‌شده را بعداز مصرف از سایت یا وبلاگ خود برنمی‌دارند و همین مورد باعث شده که به‌محض جستجو برای فیلترشکن، به این فیلترشکن‌های کهنه و ناکارآمد بربخوریم. یکی دیگر از ولایل این مشکل، عدم فعالیت روزانه بسیاری از مدیران وبلاگ‌هاست. به‌طوری که وبلاگی که چند سال پیش فعال بوده، درحال حاظر فاقد مدیر است و درواقع به اینگونه وبلاگها، وبلاگهای مرده یا یتیم می‌گویند.

تنها راه حل این مشکل، در درجة اول نظارت مدیریت سایتهای خدمات‌دهی وبلاگهاست. به‌نحویی که صاحبان اینگونه خدمات وبلاگ می‌بایست وبلاگهای غیرفعال را به‌طور کامل حذف نمایند.

اما این‌گونه مشکلات و موانع بسیار زیاد دیگری که مجال پرداختن به همة آنها وجود ندارد، همچنان باقیست، ما باید چکار کنیم؟ در واقع باید چکار کنیم تا به اینگونه فیلترشکن‌های ساقط‌شده برنخوریم:

یک راهکار برای دریافت فیلترشکن:

زمانی که قصد جستجو برای دریافت فیلترشکن دارید، ابتدا عبارت  Free Web Proxy

یا عباراتی مشابه این را در داخل موتور جستجوگر وارد کرده، سپس به تاریخ میلادی همان روزی که درحال جستجوی فیلترشکن هستید دقت کنید.

بعد از وارد کردن کلمات یادشده تاریخ میلادی همان روز را به‌ترتیت از چپ به راست                   (روز/ ماه/ سال) را جلوی عبارت تایپ نمایید.

یادتان باشد که اگر روزی که درحال جستجو هستید شمارة آن زیر عدد 10 می‌باشد، می‌بایست پشت رقم یکان عدد (0) را هم اعمال کنید. و همینطور برای عدد ماه هم همین کار را بایست تکرار کرد.

 

به‌فرضِ مثال: Free Web Proxy 06/04/2007

البته ناگفته نماند که به‌جهت مشکلات عدیدة عدم کنترل اطلاعات مجازی، و فراوانی اطلاعات غلط و گاه گمراه‌کننده، همیشه در اولین قدم جستجو موفقیت حاصل نمی‌شود، بلکه بایست بارها و بارها این جستجو را تکرار نمود تا بالاخره به فیلترشکن دلخواه و مفید موردنظر دست یافت.

از همه مهمتر سعی نمایید سایتهایی که قابل‌اعتمادترند و نیز سایتهایی که به‌طور روزانه فیلترشکن‌های خود را بروزرسانی می‌کنند به‌خاطر سپرده، همواره به آنها مراجعه نمایید تا بیش‌از حد دچار زیان وقت و هزینةها جانبی دیگر نشوید.

موفق باشید...

درباره وبلاگ

به نام یزدان

این وبلاگ برای A.H.G است (AbboT HackeR GrouP)


سعی می کنیم در این وبلاگ برنامه هایی از قبیل:


-هک

-امنیتی

-آموزش

-الکترونیک

-مقالات

و ... را داشته باشیم.


از شما دوستان تقاضا می شود تا مقالات خود را در اختیار این وبلاگ قرار دهند تا با نام خودشان درج شود.

اگر درخواستی در هر مورد داشتید با ما در ارتباط باشید تا مشکل شما بر طرف شود.


A.H.G